-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:12823 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

با توجه به اينكه ما مسلمانان فقط يك كتاب آسماني (قرآن) را داريم چرا دولت براي حفظ قرآن و تشويق جوانان به اين امر سرمايهگذاري قابل توجهي نميكند در صورتيكه براي خوابانيدن سرمايه در بانكها براي ثبتنام خودرو پيكان و يا قرعهكشي در بانكها مرتب از تلويزيون تبليغ ميشود و جايزه تعيين مينمايند؟

سوز و گداز و عشق شما به قرآن و اسلام و مكتب اهل بيت عليهم السلام قابل تحسين و تقدير است اميدواريم اين روحيه عالي و والا هر روز افزايش يابد و با گامهاي عملي در راه ترويج اين مكتب حياتبخش همراه و همسو شود.

در ضرورت توجه بيشتر دولت و مسئولان و مردم به قرآن و بيان احكام نوراني و درك و فهم تعاليم نجاتبخش اين كتاب آسماني ما نيز با شما همصدا هستيم و دوست داريم سرمايهگذاري در اين امر مهم و خطير و ارزنده هر روز بيش از پيش افزايش يابد و در آيندهاي شاهد جامعهاي اسلامي، قرآني و علوي باشيم. جامعهاي كه درآن نه فقط حفظ قرآن بلكه عمل به احكام نوراني آن سرمشق و سرلوحه كار آحاد جامعه در بخشهاي گوناگون سياسي، اقتصادي، فرهنگي، مراكز آموزشي، شهر و روستا، بازار و منازل و ... قرار گيرد. آرزو ميكنيم روزي برسد كه احكام روشن بخش قرآن نه تنها در سرتاسر كشور پهناور ايران اسلامي تبلور و تجسّم عيني و حقيقي پيدا كند بلكه در سراسر بلاد اسلامي و غير اسلامي كنوني نيز سرمشق و سرلوحه زندگي فردي و جمعي جوامع گوناگون قرار گيرد.

برادر عزيز اگر چه نميخواهيم بپذيريم كه سرمايهگذاري موجود درباره ترويج قرآن آموزي و درك و فهم و شناخت قرآن كافي است بلكه با اذعان به نقص عمده در راه نشر و انتشار احكام منوّر قرآن يادآور ميشويم كه الحق و و الانصاف نسبت به گذشتههاي اين كشور حقيقتاً حركات قرآني بسيار خوبي در كشور شكل گرفته است كه نتيجه آن به خوبي در داخل كشور و مجامع بين المللي نمود و بروز دارد لذا جمهوري اسلامي ايران علي رغم تفاوت زباني با زبان قرآن، يكي از كشورهايي است كه در بحث قرآن و مسابقات قرآن هميشه خوش درخشيده و افتخار جهان اسلام است.

نكته ديگري كه لازم ميدانيم يادآوري كنيم اين است كه همه طبقات و افراد و همه جوانان را نميتوان فقط به يك نوع فعاليت (حفظ قرآن) سرگرم كرد. سليقهها، علاقهها و ... متفاوت است. بسترهاي اجتماعي، خانوادهها، آموزشها، آموزشگاهها و ... همه و همه متفاوتاند بنابراين بايد براي جوانان فعاليتهاي متنوع و گوناگون تدارك ديد. برخي به سوي قرائت قرآن، گروهي حفظ قرآن، عدهاي ترجمه و تفسير، برخي ترجمه قرآن ،گروهي را به تحقيق و مطالعه در قرآن و منابع اسلامي، برخي را با حضور در ميادين مختلف ورزشي (فوتبال، واليبال و ...) وارد كرد و در زمينههاي مختلف علاوه بر پرورش جسم و روح، نسلي با نشاط و شاداب در عرصه قهرماني نيز در سطح بين المللي صاحب مقام و جايگاه بشويم و پرچم پر افتخار جمهوري اسلامي ايران كه منقش به لفظجلاله ا... و شعار توحيد لا اله الا الله است در سراسر گيتي به اهتزاز درآوريم.

بدون شك اگر جواني با استفاده از توان و انرژي و علاقهمندي خود با حفظ حرمت اسلام و قرآن و مقدسات ديني با نيت الهي به ميدان بازي فوتبال گام نهد تا پرچم مقدس جمهوري اسلامي برافراشته شود گمان نميرود اجر و پاداشي كمتر از حفظ و قاري قرآن داشته باشد. اين ميدان نيز ميدان تربيت و ترسيم چهره مقدس دين و كتاب عظيم آسماني قرآن است اگر با اعتقاد و باور و ايمان به هدفي مقدس پا به عرصه گذاشته شود.

در اسلام همهامور روزمره زندگي فردي و جمعي و تمامي فعاليتهاي مباح و جايز اگر با نيت قربت و بقصد استقرار حاكميت الهي و ترويج دين صورت گيرد مقدس است همگان به حداقلي از تعاليم دين كه در عمل ضرورت دارد نياز دارند و بيش از آن خير. بلكه بقيه نيرو و توان خود را بايد در راستاي علاقهمندي خويش در امور گوناگون علمي، ورزشي، سياسي، اجتماعي، فرهنگي، اقتصادي و ... صرف كنند. البته همهآنها با هدف قربت و رضايت حق .

اميد است اين روحيه متعالي بيش از پيش رواج و رونق گيرد.



مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.